Razgovor na poluvremenu

Danas bi željeli malo skrenuti pozornost na razgovor u poluvremenu,sigurni smo da ste svi bar jednom u svom radu pokušali pripremiti neke rečenice koje bi trebale potaknuti igrače da zapnu još jače u nastavku neke za vas važne utakmice.Sigurni smo i u to da ste pokušali kopirati neke rečenice vaših prošlih trenera.Također vjerujemo da ste pokušali nešto smisliti sami ili pronaći na internetu..Bravo za vas sve!!!To znači da ste si dali truda..Da li je pomoglo ili ne? To vi sami najbolje znate.

Što je zapravo razgovor ili stanka u poluvremenu?

Za igrače to je prvenstveno prilika za fizički odmor,prilika za predah kako bi u drugom dijelu pokušali biti bolji i možda preokrenuti rezultat,postići pobjedonosni pogodak,izjednačiti ,a o svemu  navedenom će uvelike ovisiti naš razgovor u poluvremenu.
Za nas trenere ova stanka i razgovor može biti jako oružje i utjecaj na daljnji tijek utakmice, zato pazite što ćete reći i na koji način .

Da bi smo znali kako najbolje iskoristiti ovu dragocjenu pauzu moramo biti stručnjak-taktičar,psiholog,pedagog,fiziolog,motivator,govornik,lider itd….Sve to u jednom čovjeku i još u samo 15 minuta,priznajte da uopće nije lako.Moramo dakle naći balans između odmora za naše igrače i našeg vremena kako bi pokušali promijeniti kvalitetu izvedbe naših igrača u nastavku.

Što se sve može dogoditi kod prijenosa informacija od nas prema svlačionici?

Neki igrači će nas slušati ali nas neće razumjeti,neki će nas razumjeti ali neće im se svidjeti to što čuju,neki će nas razumjeti ali neće moći provesti naše zamisli na terenu.Nekom od igrača će naše upute biti preteške,a neki će iz naših gestikulacija i govora tijela prepoznati da nismo samouvjereni ili da smo uplašeni,i to se zna dogoditi .One druge naš govor može uspavati jer je monoton.A nakon naših kritika možda će se neki naći uvrijeđeni.Sad sigurno mislite da najbolje ni ne ulazite u svlačionicu,nije tako !!Uvijek ima načina samo morate sami sebe natjerati da ga gledate iz kuta trenera ,psihologa,onoga koji treba pružiti pomoć,da pratite njihove geste i što pričaju,da proanalizirate sve podatke koje ste upisali u toku poluvremena itd.A za to sve ima dovoljno vremena ,pogotovo ako smo  se dobro pripremili za utakmicu u cijelini.Kako je utakmica uvijek svojevrsni stres ma kakva ona bila i najteže je ostati smiren i racionalan u razmišljanju jer npr.neki od igrača ne ispunjavaju naše zahtjeve kako smo  mi to zamislili,rezultat je katastrofalan,ili previše pozitivan,ili je pak sudac u jednoj jako napetoj utakmici totalno nas izbacio iz takta ne sudeći očigledan kazneni udarac…..To su sve situacije koje će usmjeriti naš razgovor u poluvremenu ako ne budete smireni i racionalni jer smo mi  prvenstveno tih 15 minuta u svlačionici kako bi POMOGLI svojim igračima kakva god da situacija bila.

Mogući problemi:

-Davanje previše stručnih informacija nije na pomoć jer  igrači uglavnom nemaju položene trenerske licence i  nemaju stručno obrazovanje .
-Davanje nebitnih informacija kao “Ivane ja sam brojao ,u prvom poluvremenu si imao 12 netočnih dodavanja i samo 1 u dubinu” ,nismo mi tu da bi bili brojači krivih dodavanja nego da bi prepoznavali situacije te za kompleksne situacije pronalazili jednostavnija rješenja za naše igrače.
-Ne prepoznajemo aktualni trenutak momčadi te ih još više zamaramo pričom bez glave i repa.

Primarni ciljevi razgovora u poluvremenu:

-Fizička regeneracija.
-Taktičke instrukcije  i plan za drugo poluvrijeme .
-Psihološki aspekt-motivacija igrača .
-Razgovor sa liderom momčadi-produženom rukom na terenu.
-Završna rečenica,dvije prije izlaska ,kratke i upečatljive.

Također treba voditi računa o:

-Pozitivnim i negativnim zapažanjima tijekom poluvremena -generalno.
-Predviđanju protivničke taktike u drugom poluvremenu-ovisno o rezultatu.
-Definirati 2-3 stvari koje možemo i želimo  poboljšati u drugom poluvremenu ,više od toga može biti kontra produktivno.
-Ne započinjite svoj govor prebrzo,dajte da se igrači malo regeneriraju i smire nakon ulaska u svlačionicu.
-Ne uspavljujmo  igrače monotonim govorom.

-Koristi riječi koje zvuče upečatljivo i ostavljaju utisak u kratkom vremenu jer na kraju imamo samo 15 minuta zar ne!

-Ostvari kontakt pogledom kako bi bili sigurni da naša poruka “stiže na adresu”.

Da bi ovo sve mogli odrediti i “odraditi” moramo  naravno pozorno pratiti tijek utakmice u prvom poluvremenu kako bi mogli reagirati na najbolji način,to znači da ne treba gubiti previše vremena  na komentiranje sudačkih odluka,davanja informacija tipa “moraš igrati jači pas ,moraš bolje primati..”i slične nepotrebne izjave koje neke trenere remete i nikom ne koriste , vjerujte igrač koji je loše primio loptu on to najbolje zna istog trena,a mi ga nećemo u toku utakmice to naučiti.Za to postoji trening .

Uhnt-a

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)